نوشته شده توسط : یوسفی

مسجد کسیک مناره آنتالیا

مسجد کسیک مناره آنتالیا از جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا می باشد که در کلیسای کورکوت و در حدود قرن پنجم میلادی ساخنه شد و نام مریم مقدس بر روی آن گذاشتند که به فرمان شاهزاده کورکوت به مسجد تبدیل شد.

این مسجد را به نام مسجد کبیر نیز می شناسند که دارای قدمت تاریخی می باشد در سال 1896 به علت آتش سوزی ، خسارت زیادی به مناره های بالایی آن وارد شد که به همین دلیل بین گردشگران تور آنتالیا به مسجد مناره شکسته معروف است. این بنا در همه ی دوران های رومی ها ، بیزانس ، سلجوقیان ، عثمانی ها و تا امروز وجود داشته است و تاریخ کهنی دارا می باشد.

در زمان 130 سال بعد از میلاد به افتخار ورود پادشاهان دریان دروازه هایی با سه طاق و ستون های مزین شده ساخته شده است که به عنوان تنها راه ورودی به شهر بود که هم اکنون دو برج دروازه برای گردشگران تور آنتالیا قابل مشاهده است.بازدید از مسجد کسیک مناره آنتالیا برای علاقه مندان به بناهای قدیمی می تواند جذاب باشد.

تور آنتالیا زمستان 94


دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا از جاذبه های معروف آنتالیا می باشد که جر آثار باستانی این شهر نیز به حساب می آید که به معنای 3 دروازه می باشد که دارای دیوار بلندی می باشد که بخشی از دیوار به عنوان موج شکن استفاده می شده است که طوفان های خطرناک را دفع می کند و شهر را حفظ می کند. گردشگران تور آنتالیا در سفر خود از دروازه هادریان آنتالیا بازدید میکنند.این دروازه به دستور امپراطور روم ساخته شده است.تور آنتالیا نوروز 95

 

 

 

 

مسجد محمد پاشا آنتالیا

مسجد محمد پاشا آنتالیا جز جاذبه های آنتالیا به حساب می آید که مربوط به دوران عثمانی می باشد و از مساجد مهم زمان خود می باشد. این مسجد از لحاظ موقعیت مکانی در منطقه کالکاپیسی آنتالیا که زمان ساخت آن در قرن 18 بوده است. این مسجد دارای یک گنبد بزرگ که گنبد اصلی می باشد و 3 گنبد دیگر که در اطراف گنبد اصلی قرار گرفته است . بازدید از این مسجد برای گردشگران تور آنتالیا بسیار جذاب است زیرا مسجد محمد پاشا آنتالیا یک آثار تاریخی نیز به حساب می آید. وقتی شما داخل مسجد می شوید می توانید داخل گنبد های مسجد را ببینید که با آیه های قرآن نگاشته شده است و بسیار زیبا می باشد.تور آنتالیا نوروز 95

 


شهر تاریخی میسیس آنتالیا

شهر تاریخی میسیس آنتالیا از مکان های تاریخی در آنتالیا می باشد که جز جاذبه های پر بازدید در این شهر می باشد و از لحاظ موقعیت مکانی در جاده آدانا در نزدیکی شهر اسکندرون و نزدیک به پاکاپینار قرار دارد . این شهر شاید در نگاه اول ویرانه به نظر برسد که باقی مانده آثاری از زمان رومیان و سنگفرش موزائیکی که به قرن 4 می رسد همچنین گردشگران تور آنتالیا می توانند کشتی نوح و حیوانات را که روی سنگفرش ها به نمایش درآمده است مشاهده کنند.تور آنتالیا نوروز 95از ویژگی های بارز شهر تاریخی میسیس آنتالیا این است که بر سر راه جاده ابریشم قرار گرفته است و در ادامه جاده ییلان کاله و کاخ شاهمران بر بالای کوه سنگی ، رودخانه جیحان دیده می شود که بسیار در مسافران تور آنتالیا پر بازدید می باشد.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های آنتالیا,جاذبه های گردشگری آنتالیا,جاذبه های توریستی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: